Článek Výuka na školách

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Výuka na školách

24. 03. 2015 - 20:15

rainbows-diary: Konečně!Konečně někdo!Nikdy jsem nechápala, proč se já, jazykový typ musím učit pitomé násobení a dělení racionálních čísel a už vůbec jsem nechápala proč budu v životě potřebovat osovou souměrnost šestiúhelníku!

---
rainbows-diary.pise.cz

24. 03. 2015 - 20:36

alienor: Co se týče té matiky a jazyků, my to tak na základce měli- v páté třídě se na základě testů rozhodlo, jestli půjdeme do matematické, jazykové nebo "normální" třídy. Já šla do jazykové.

Tvoje myšlenka je zajímavá, problém je, že se strašně těžce určuje, která látka je skutečně důležitá a která by se měla vypustit, protože pro každého je důležité něco jiného.

Co mi ale v českých základních a středních školách chybí, je to, že neučí studenty kriticky myslet a argumentovat. V cizině děcka píšou už na základce argumentační eseje, vedou diskuze atd. U nás je tohle až na VŠ, a to jen někde. Děcka u nás nemají žádný vlastní názor, jen slepě papouškují to, co jim učitel navykládá. Přitom hledání argumentů a protiargumentů a kritické myšlení jsou podle mě naprostým základem toho, čemu se říká inteligence.

---
alienor.pise.cz

24. 03. 2015 - 21:26

moje-kniha: To dělení mi tam tak trochu úplně nesedí. Podle mně by bylo dobré na základní dělat všechno tohle, aby lidi věděli, co to vůbec všechno je. A až ohledně střední se můžou rozhodnout, co se chtějí učit. Dělení je podle mně trochu složitější, protože jsou lidé, kteří mají rádi například angličtinu, ale zase jim jde matika. Samozřejmě ho bude hodně lidí navádět k matice, ale sám se musí rozhodnout.
Jinak s tím IT apod., tak jsem to měla na základce. Učitelé nás asi hodinu týdně učili ohledně programů jako word, excel a tak dále. Nebo náš fyzikář nás učil o sítích (v jiném předmětu, samozřejmě). Teď chodím na IT jako obor, kde mám matiku, samozřejmě angličtinu, protože se objevuje často v programování a skoro samou fyziku. Ale nemyslím, že by to bylo špatně. Na základce jsem se naučila základy a na střední některé ty znalosti i využiji. Například potřebuji jak matiku, tak i angličtinu. Možná mi vadí trochu čeština, jak tady uvádíš ohledně ní. I dějepis mi je na nic. Ale zase ty školy potřebují trochu zaplnit ten denní plán, abychom tam nešli jen na čtyři-pět hodin a zase zpátky domů.
Ale je pravda, že IT by se mohlo možná více učit. Přišla k nám holčina, která uměla jako obyčejný člověk zapnout tak internet, možná si tam dát tapetu, ale trochu pokročilejší věci vůbec neuměla.

Trochu jsem se rozepsala i o svých zkušenostech a myslím, že to rozdělení je špatné. Základní škola má učit "základy". Prostě nám ukáží od všeho něco. Něčeho míň, něčeho zase trochu víc, ale pořád vše. I když je to nepříjemné a stresující, tak to musíme přijmout a říct si, že až se bude vybírat střední škola, tak taková, na kterou by se chtělo chodit. Kdyby chtěl člověk na cestovní ruch, tak zahodí znalosti zlomků, fyziku a pod a bude se věnovat hlavně jazykům a vyjadřování. Ten, kdo bude chtít na IT, tak má počítat s fyzikou, angličtinou i matikou.

A když jsi psala u těch jazyků... Měla by se hlavně učit angličtina. Jsem němčinář a teď na střední škole je to příšerné, protože se ode mně očekává samozřejmě angličtina. Na základní škole by měl být hlavní jazyk angličtina a němčina, ruština apod. jako druhý jazyk. I můj bratr s tím bude mít problém, protože jemu tu němčinu nacpali bez optání.

---
moje-kniha.pise.cz

25. 03. 2015 - 07:21

chaostheory®pismenkuje.cz: český školní systém je kapitola sama pro sebe. já maturovala před sedmi lety, a koukám, že se toho moc nezměnilo 99% toho, co jsem se naučila - pardon, NADRTILA, ne naučila - si nepamatuju, a nikdy to nevyužiju. a praktické věci (jako třeba daně) se na školách neučí (pokud člověk není např. na ekonomce). rozhodně by se měly víc učit jazyky, je ostuda, jaké "znalosti" má většina lidí, co vylezou ze střední. učím v jazykovce, tak to vidím každý den zkrátka český systém by potřeboval překopat od základů, aby konečně nebyl tak "komunistický" ( = nadrtit a zapomenout). ale nemyslím, že se to v příštích desítkách let zlepší

---
chaostheory.pismenkuje.cz

25. 03. 2015 - 11:39

alka: Částečně s Vámi souhlasím. Učivo základky je zbytečně složité a nabubřelé. Já s oblibou říkám, že mě stačilo vědět, že hl.město SSSR je Moskva, hl. město Jugoslávie Bělehrad - a bylo vystaráno. Po rozpadu těchto je to hrůza...
Také jsem někdy kolem svého 35. roku na třídní schůzce své dcera v sedmé třídě ubezpečila fyzikáře (dcera měla za 4), že ve svých letech vskutku dnes a denně potřebuji přepočty hektolitrů na dekagramy...
Ale i na základce by děti měly dostat ZÁKLADY ode všeho...i těch šutrů a některých velkých řek. Nemyslím si, že by až tak škodilo, když děcka budou vědět, že "již staří Řekové..."
Ale ano - nějakou selekci by to chtělo. Problém je - kdo ji určí ?

---
alka.pise.cz

25. 03. 2015 - 20:53

wolfgirl: Díky za komenty. První jsem chtěla odpovědět na každý zvlášť, ale asi to krapet shrnu. Takže:
Osová souměrnost šestiúhelníku? To jsem se někdy ušila?
Kriticky myslet a učit se argumentovat - beru všemi deseti. Podle mě děti ví, co chtějí, jenom se to bojí dát na jevo, aby to náhodou nebylo špatně.
Jasný, když mě budou bavit jazyky, tak budu chtít jítna cestovní ruch. Ale nemusím se tam dostat proto, že mě nejde matika, kterou musím šprtat...
Rozhodně nám budou k užitku víc daně, než logaritmy - souhlas.
OK, ať děti ví, že "již staří Řekové..." a tečka. Ale proč znát jména pomalu všech vládců těch Řeků nebo od kdy do kdy to byli staří Řekové a od kdy to jsou už "noví" Řekové?
Tak asi tak...

---
wolfgirl.pise.cz

27. 03. 2015 - 12:21

alka: Ano - jak vidno shodneme se, že jinak - a každá máme jinou představu. Já aspoň doufám, že děják nebude v domácí politice obnášet složení vlády a kdekterého ministra, že za poslední čtvrtstoletí bude stačit (byť jde o DOMÁCÍ dějiny), kdo byl zrovna préza.
Páč jak v předsedech vlády, tak pak v ministrech za posledních 25 let, aby se prase vyznalo. ( A to mám děják ráda.)

---
alka.pise.cz